2435
یک هفته محیط زیستی با دانشگاه رازی

یک هفته محیط زیستی با مدیریت سبز دانشگاه رازی


​​​​​​​مجموعه برنامه های "یک هفته با مدیریت سبز" توسط مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی، همزمان با هفته محیط زیست، مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی​​​​​​​ با همکاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و انجمن های علمی-دانشجویی گروه مهندسی ترویج و آموزش کشاورزی و شیمی محض، از 16 لغایت 23 خردادماه 1401، مجموعه برنامه های "یک هفته با مدیریت سبز" را برگزار کرد.

برگزاری 10 ساعت پنل سخنرانی در حوزه های مختلف محیط زیست با سخنرانی اعضای هیئت علمی دانشگاه رازی، گرگان و ساری، اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه و مازندران با استقبال قریب به هزار نفر از علاقه مندان به مباحث محیط زیستی، برپایی غرفه محیط زیستی در دانشگاه رازی، مسابقه بهترین شعار محیط زیستی، اکران مستند "پیش از سیل"، برنامه های بازدید و پاکسازی محیط زیست با مشارکت دانشجویان، بازدید مدیر کل حفاظت محیط زیست از غرفه محیط زیستی دانشگاه رازی و برخی اقدامات مدیریت سبز در دانشگاه رازی از مهم ترین برنامه ها در این هفته بود که توسط مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی​​​​​​​ برگزار شد.

مراسم اختتامیه مجموعه برنامه های "یک هفته محیط زیستی با مدیریت سبز دانشگاه رازی" نیز مورخ 23 خرداد ماه 1401 با حضور برخی از مسئولین دانشگاه رازی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، اعضای هیئت علمی دانشگاه، دانشجویان، سازمان های مردم نهاد و محیطبانان نمونه کشوری برگزار شد.

در این مراسم در ابتدا دکتر سعید مرادی مدیر امور عمرانی و دبیر شورای راهبری مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی گزارشی از وضعیت و اقدامات انجام شده در مرکز مدیریت سبز دانشگاه ارائه و برای همکاری بیشتر با محیط زیست اعلام آمادگی کرد.

هم چنین دکتر علی بهشتی آل آقا رئیس پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی در این همایش اظهار داشت: دخالت های اشتباه انسان ها در استفاده بی رویه از منابع زیرزمینی و خدادادی موجب شده است که زمین و محیط زیست با بحران هایی نظیر گرد و غبار، پایین آمدن سطح آب های زیرزمینی و از بین رفتن بعضی از منابع محیط زیستی و طبیعی مواجه شود.

وی افزود: مصرف بی رویه ی کود ها و سموم کشاورزی و هم چنین آب یکی از تهدیدات مهم محیط زیست است که امیدواریم کشاورزان و مردم عزیز به این مهم توجه ویژه ای داشته باشند، چرا که محیط زیست یک امانت الهی نزد ماست و باید آن را به طور صحیح به آیندگان تحویل دهیم.

در ادامه مهندس احد جلیلیان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه، ضمن تبریک میلاد امام رضا(ع) و روز محیط بان به همه ی مردم به ویژه محیط بانان گفت: همه ی مخلوقات و گونه های گیاهی و جانوری در کره ی زمین حق حیات دارند و ما نباید این حق را از آنان بگیریم و به اکوسیستم محیط زیست خدشه وارد کنیم چرا که حفاظت از محیط زیست بر اساس اصل 50 قانون اساسی یک وظیفه ملی است و همه ی ما در قبال حفظ آن مسئول هستیم.

وی ضمن تشکر از مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی به پاس همکاری با محیط زیست استان در برگزاری برنامه های هفته محیط زیست، نسبت به افزایش ارتباط هر چه بیشتر اداره کل محیط زیست استان با دانشگاه رازی به عنوان نهاد در بردارنده ی قشر مهمی از جامعه در زمینه ی حفاظت از محیط زیست تاکید و برای همه ی محیط بانان و دوستداران محیط زیست آرزوی موفقیت کرد.

هم چنین سالار آقاپور به عنوان نماینده انجمن دانشجویی گیاهخواران دانشگاه رازی ضمن معرفی انجمن به بیان اهداف و رویکردهای آن پرداخت.

در ادامه توسط مدیریت سبز دانشگاه رازی از ابوذر بنی بیات و علی حسینی تنها به عنوان دو نمونه محیط بان نمونه کشوری استان کرمانشاه، برخی از نهاد های همکار و نقش آفرین در برگزاری هرچه بهتر مجموعه برنامه "یک هفته محیط زیستی با دانشگاه رازی" با اهداء لوح سپاس قدردانی نمود.

در پایان نیز قرعه کشی تورهای رایگان محوطه تاریخی بیستون(10 نفر) و تور رایگان طبیعت گردی (20 نفر) از بین شرکت کنندگان مسابقه شعار محیط زیستی انجام گرفت.

 

 


شناسه : 4778485