326

کسب رتبه 263 توسط دانشگاه رازی در رتبه بندی جهانی گرین متریک

به گزارش روابط عمومی، معاونت پژوهشی دانشگاه رازی آقای دکتر فرزاد ویسی از موفقیت این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی شاخص‌های توسعه پایدار خبر داد و اظهار داشت: در این رویداد، دانشگاه رازی موفق به کسب رتبه ۲۶۳ در بین ۹۱۲ دانشگاه دنیا و رتبه ششم در بین دانشگاه‌های کشور شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی به برگزاری مراسم اخیر مجازی با حضور ۳۵۰ دانشگاه دنیا اشاره کرد و گفت: در این مراسم از برترین‌های رتبه‌بندی جهانی گرین متریک دانشگاه‌های دنیا براساس شاخص‌های پایدار در سال ۲۰۲۰ تجلیل شد.

وی ادامه داد: تعداد ۹۱۲ دانشگاه از ۸۴ کشور دنیا در رتبه‌بندی مذکور شرکت کردند و تلاش‌های خود را برای توسعه پایدار در معرض ارزیابی قرار دادند.

دکتر ویسی ادامه داد: در این رتبه‌بندی، دانشگاه‌های دنیا براساس ۶ محور اصلی مورد ارزیابی قرار گرفتند که شامل موقعیت، زیرساخت و فضای سبز، مدیریت حمل و نقل، مدیریت انرژی، مدیریت آب، مدیریت پسماند و آموزش، پژوهش و ارتباط با جامعه است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه رازی افزود: در سال ۲۰۲۰، دانشگاه آکسفورد، دانشگاه واخنینگن هلند و دانشگاه ناتینگهام انگلستان سه دانشگاه برتر این رتبه بندی را به خود اختصاص دادند.

 

 

وی به کسب رتبه ششم دانشگاه رازی در بین دانشگاه‌های کشور نیز اشاره کرد و افزود: شاخص‌های پایدار به عنوان مهمترین هدف دانشگاه‌ها در توسعه پایدار است که خوشبختانه دانشگاه رازی با هدفگذاری، برنامه‌ریزی و رفتار مسوولانه در سال‌های اخیر گام‌های مهمی در راستای توسعه پایدار برداشته است و طبق برنامه بلندمدت این دانشگاه باید تا سال ۱۴۰۸ در بین ۱۰۰ دانشگاه برتر دنیا قرار گیرد.

وی یادآور شد، رتبه جهانی دانشگاه رازی (توسعه پایدار در مدیریت سبز) در سال گذشته ۴۱۵ دنیا بوده است که با سرمایه گذاری و حمایت های صورت گرفته روند رشد شاخص‌ها به سرعت دانشگاه رازی را به قطب دانشگاه پایدار منطقه تبدیل کرده است.

با تشکر از ریاست محترم دانشگاه رازی، معاونت­ آموزشی و تحصیلات تکمیلی، اداری و مالی، پژوهش و فناوری، دانشجویی، فرهنگی و اجتماعی، ریاست پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، دفتر نظارت بر طرح ­های عمرانی و خدمات فنی، شهرداری دانشگاه، مرکز تحقیقات محیط زیست، مزرعه آموزشی و پژوهشی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی، اعضای هیات علمی، اساتید پژوهشی و دیگر پژوهشگران که در جمع ­آوری اطلاعات مورد نیاز، مرکز مدیریت سبز را یاری نمودند.

برای دسترسی به فهرست کامل رتبه‌بندی به وب سایت زیر مراجعه نمایید.

http://greenmetric.ui.ac.id/overall-rankings-۲۰۲۰/

 


شناسه : 915275