460

راه اندازی باغ انگور مدرن در دانشگاه رازی کرمانشاه

راه اندازی باغ انگور مدرن در دانشگاه رازی کرمانشاه

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت سبز، شهرداری دانشگاه رازی در سال 98 با هدف بهره مندی آموزشی- تفریحی در قسمت پایین دفتر نظارت بر طرح های عمرانی اقدام به احداث باغ انگور روسیمی نموده است.

ناظر فضای سبز شهرداری دانشگاه رازی با بیان اینکه این باغ روسیمی مدرن، امسال در دومین سال کشت به ثمر رسیده است گفت :75 اصله نهال انگور در ارقام کشمشی قرمز، کشمشی سفید و شاهینی کاشته شده است .

مهندس هوشنگ مرادی  با اعلام اینکه راه اندازی این مزرعه انگور روسیمی، هیچ هزینه ای برای دانشگاه نداشته است افزود: تمامی پایه های آهنی این مزرعه مدرن انگور با جمع آوری ضایعات آهنی از دانشکده های زیرمجموعه دانشگاه رازی ساخته شده است.

وی مساحت این مزرعه انگور روسیمی را یکهزار و700 متر اعلام کرد و یاد آور شد: برای صرفه جویی در مصرف آب، آبیاری این مزرعه به صورت قطره ای انجام می شود.

مهندس مرادی، افزایش عملکرد، کاهش هزینه کارگری، تسهیل در روند مبارزه با آفات وبیماری، کاهش خسارت سرمازدگی در فصل زمستان و بهار و کاهش هزینه های داشت و برداشت مانند: شخم، سمپاشی، کود دهی و هرس را از مهمترین مزایای اجرای طرح انگور روسیمی در دانشگاه دانست.

 پروانه خانی 1400/6/6

  

 


شناسه : 1472168