1874

درخشش مرکز مدیریت سبز دانشگاه رازی در هفته پژوهش و فناوری+ عکسهای نمایشگاه


به گزارش روابط عمومی دانشگاه رازی،همزمان با آغاز هفته پژوهش و فناوری،نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و هم چنین آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه رازی در مورخ14آذر1401 با حضور جمعی از مسئولان،اساتید،دانشجویان،پژوهشگران و فناوران در سالن اجتماعات فرهنگ و ادب دانشکده ادبیات و علوم انسانی برگزارشد.

در طی این نمایشگاه،مرکزمدیریت سبز دانشگاه رازی دستاوردهای پژوهشی خود را ارائه نمود و با استقبال جمعی از مسئولین و اساتید دانشگاهی مواجه گشت.دکترمحمدنبی احمدی ریاست محترم دانشگاه رازی ضمن بازدید از غرفه مرکز مدیریت سبز، از مسئولان آن قدردانی نمود و دستور انجام اقدامات لازمه جهت تجاری سازی محصولات تولید شده را صادر نمود.

دکتر سعید مرادی، مدیر امور عمرانی و دبیر شورای راهبردی دانشگاه ضمن بازدید از این غرفه فرمود: این طرح می تواند نمونه موفق یک شرکت دانش بنیان در موسسات آموزش عالی در تجاری سازی دانش و بومی سازی محصولات باشد. این طرح در غالب شرکت سبزاندیشان زیست رازی تاسیس شده است و در مسیر سبز دانش بنیانی می باشد.

هم چنین سیدمحمدعلی بلادی نژاد،مسئول پیگیری مدیریت سبز افزود این محصولات تماما کاربردی بوده و به صورت اختراع و نوآوری بر پایه ی گیاهان موجود در دانشگاه تولید شده است.درخت کاج از گونه های کاشته شده در سطح کشور و هم چنین در سطح دانشگاه رازی بوده که معمولا هیچ بهره برداری خاصی از آن به صورت هدفمند صورت نگرفته است.اما ما در این طرح موفق شدیم که میوه،برگ های سوزنی و حتی دانه ی کاج را فرآوری کرده و محصولات طبیعی و بسیارسودمندی را تولید کنیم.

مجری طرح ،بیتا مرادی طرح ذیل را با هدف تولید محصولات کاربردی از ترکیبات طبیعی و پسماندهای ارگانیک و هم چنین ایجاد کارگاه تولیدی در مرکزمدیریت سبز دانشگاه رازی با هدف توسعه محصولات شیمی سبز و توسعه پایدار و تامین نیازهای دانشگاه در محصولاتی مانند صابون های مایع و جامد و بانداژهای آنتی باکتریال و سایرموارد،درکنارپیشرفت در شاخص گرین متریک جهانی بیان کرد.

 

محصولات تولیدی مرکزمدیریت سبز: روغن،اسانس،رنگ زیستی و عرقیات از میوه و برگ درختان کاج و سرو

تولیدرنگ زیستی با خواص آنتی باکتریالی بسیارقوی از برگ درختان کاج و سرو

تولیدصابون های مایع و جامد بر پایه ی گیاهان موجود در دانشگاه

تولیدپمادهای درمانی و آرایشی بهداشتی بر پایه ی گیاهان موجود در دانشگاه

تولیدژل های ازنه شده نیمه جامد از روغن های گیاهی جهت تولید محصولات آرایشی،پمادهای سوختگی و بانداژهای آنتی باکتریال


شناسه : 5526236