352

جلسه برنامه ریزی برای ساماندهی مزرعه سبز

جلسه برنامه ریزی برای ساماندهی مزرعه سبز

این جلسه با حضور جمعی از اعضای هیات علمی  و کارشناسان  دانشگاه رازی کرمانشاه در ساختمان مزرعه برگزار شد : هدف از برپایی این جلسه برنامه ریزی  برای نحوه اجرای طرح واگذاری باغچه سبز به اعضا در سال جدید بود.

 مدیر مزرعه آموزشی و پژوهشی پردیس کشاورزی دانشگاه رازی از همدلی بوجود آمده در بین همکاران و خانواده هایشان در مزرعه ابراز خرسندی کرد و گفت: فلسفه اجرای طرح مزرعه سبز، ایجاد صمیمیت در بین کارکنان و نیز کشت سبزیجات ارگانیک بود و تجاربی که این مدت اعضا در حوزه کشاورزی به شکل عملی کسب کردن بسیار ارزشمند است .

دکتر چقازردی با تاکید براینکه حضور و فعالیت در مزرعه نیازمند پذیرش شروطی است، مصرف بهینه آب، کنترل علف هرز و طبعیت از قوانین  در این مزرعه را ازمهمترین این شروط دانست.

وی با اشاره به اینکه مزرعه هیچ گونه تعهدی در قبال اعضا و مراحل کاشت، داشت و برداشت ندارد افزود:  اگر هریک از اعضا نسبت به از بین بردن علف های هرز زمینش اقدام نکند مدیریت مرکز، کارگران را برای پاکسازی به مزارع  فرستاده و هزینه آن از حقوق اعضا کسر خواهد شد.

دکتر چقازردی آموزش مهارت های کشاورزی را به اعضا از اولویت های سال آینده  کشت در مزرعه سبز دانست و افزود: هزینه واگذاری زمین های یکساله در مزرعه باید برای کارکنان دانشگاه تخفیف داده شود.

وی از حذف کشت آفتابگردان و ذرت در مزرعه خبرداد.

مدیریت سبز دانشگاه رازی کرمانشاه هم در این جلسه گفت در قرارداد جدید افرادی می توانند در مزرعه سبز کشت کنند که کارنامه مطلوبی در زمینه کشت در این مزرعه داشته باشند.

دکتر هادی عبادی از افزایش فضای باغچه در قرارداد جدید خبرداد و گفت: افرادی که برای اولین بار در مزرعه کشت می کنند 50 متر زمین و به افرادی که سابقه کشت و کار در این مزرعه  دارند زمین درابعاد بیشتری به آنها تعلق می گیرد .

وی با اعلام اینکه اولویت عضویت در باغچه سبز، برای کارکنان دانشگاه خواهد بود افزود: در قراردادی که سال آینده برای مزرعه منعقد خواهد شد، علاوه بر افزایش مساحت مزرعه ، سعی می شود تعداد محدودی از قطعات این مزرعه به افراد خارج از دانشگاه نیز برای کشت تعلق گیرد.

مدیریت سبز دانشگاه رازی ، هزینه مستقیم دانشگاه  در کشت اول، برای آماده سازی هر پلاک زمین مزرعه را 500 هزار تومان و مصرف 110 تن کود برای 5 هزار متر مربع دانست.

نگارش: پروانه خانی 1400/6/20 

 


شناسه : 1472004