296

افتتاح نیروگاه خورشیدی در پردیس کشاورزی و دانشگاه رازی

طی مراسمی با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور، نیروگاه خورشیدی....

امروز 22 اسفند ماه 97، طی مراسمی با حضور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور، نیروگاه خورشیدی 18 کیلوواتی، در پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی به بهره برداری رسید.

این مراسم با حضور مهندس زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی، دکتر جانسوز رئیس بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور، مهندس حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و مهندس حسنی مسئول آب و خاک استان برگزار شد.

 

 

نیروگاه خورشیدی ۱۸ کیلوواتی در سال  ۱۳۹۷ با هدف تأمین برق مورد نیاز چاه شماره ۳ پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی و به منظور آبیاری ۱۳ هکتار از اراضی آبخور این چاه اجرا و امروز به بهره‌برداری رسید.

در مراسم امروز، تعداد ۴۹ پنل خورشیدی مونوکریستال در ابعاد ۲ متر در ۱ متر با توان تولیدی کلی ۱۸ کیلووات برق (هر پنل ۳۷۰ کیلووات) افتتاح گردید.

 

 

دکتر علی آرمان عضو هیأت علمی گروه آموزشی مهندسی آب دانشگاه رازی، پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه را یکی از بهترین نقاط استان کرمانشاه در زمینه انجام امور تحقیقاتی در زمینه طرح‌های آبیاری و زهکشی دانست و گفت: این پردیس با داشتن ۸ گروه آموزشی؛ علوم و مهندسی آب، علوم و مهندسی خاک، زراعت و اصلاح نباتات، علوم دامی، مرتع و آبخیزداری، ترویج و آموزش کشاورزی، گیاه‌پزشکی و مکانیزاسیون کشاورزی، از ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه تحقیق و پژوهش بر روی مسائل مختلف کشاورزی برخوردار است.

 

وی با اشاره به زمینه‌های تحقیقاتی اعضای هیأت علمی گروه مهندسی آب دانشگاه رازی گفت: انجام تحقیقات گسترده در زمینه برآورد نیاز آبی محصولات مختلف زراعی، بررسی و ارزیابی سیستم‌های مختلف آبیاری تحت فشار اجرا شده در استان و غرب کشور، بررسی و ارزیابی طرح‌های مختلف آبیاری تکمیلی بر عملکرد محصولات مختلف در شرایط اقلیمی مختلف، بررسی اثرات کم آبیاری بر خصوصیات رویشی و کمیت محصولات زراعی استان، پهنه‌بندی مناطق مختلف استان جهت کشت محصولات مختلف با مصرف کم آب در محیط GIS و شبیه سازی مدل‌های مختلف رشد گیاهی و توابع عملکرد آن ها از جمله این موارد است.

 

دکتر آرمان، بررسی و شبیه سازی جریان آبیاری سطحی، برآورد تبخیر و تعرق در شرایط تغییر اقلیم با استفاده از از پردازش تصاویر ماهواره‌ای، بهینه سازی برنامه تحویل و توزیع آب در شبکه‌های آبیاری، تخمین دبی در مجاری روباز با استفاده از اندازه گیری نقاط محدود، تهیه بسته نرم افزاری در خصوص تعیین قطر بهینه لوله‌ها در سیستم‌های آبیاری تحت فشار، تهیه نرم افزار جهت پیش بینی دبی نشت در کانال‌های انتقال و توزیع شبکه‌های آبیاری، کالیبراسیون سازه‌های اندازه گیری دبی در کانال‌های آبیاری، تهیه بانک اطلاعاتی شبکه‌های آبیاری و زهکشی استان در نرم افزار GIS را از زمینه‌های تحقیقاتی اعضای هیأت علمی گروه مهندسی آب دانشگاه عنوان کرد.

 

در پایان، اعضای هیأت علمی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه رازی در نشستی با حضور مهندس زارع مشاور وزیر جهاد کشاورزی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و دیگر مسئولان، به ارائه نقطه نظرات، پیشنهادات و مطالبات خود پرداختند.

 

 

 


شناسه : 916164