499

استفاده از انرژی پاک در دانشگاه رازی

استفاده از انرژی پاک در دانشگاه رازی

 1- سیستم فوتوولتاییک پردیس طاق بستان (توان اسمی این پروژه 21 کیلو وات باتعداد 84 پانل خورشیدی پلی کریستال با توان 250 وات است. این پروژه مجهز به سیستم مانیتورینگ با استفاده از حسگرهای تابشی و سرعت، دمای محیط و دمای سطح پانلها است و همچنین در این پروژه سه دستگاه اینورتر تکفاز هر کدام به ظرفیت 7 کیلووات وجود دارد. استفاده از این سامانه در دو قسمت برای تولید برق و تامین روشنایی سازمان مرکزی است).

2- نیروگاه خورشیدی پردیس کشاورزی و منابع طبیعی (نیروگاه خورشیدی 18 کیلو واتی در پردیس کشاورزی با تعداد 49 پانل مونو کریستال با توان 370 وات است.)

عقد قرارداد با سازمان آب و خاک برای استفاده از انرژی خورشیدی

این قرارداد به منظور تأمین برق یکی از چاههای دانشکده کشاورزی با استفاده از پنل خورشیدی و در راستای پدافند غیرعامل و استفاده از انرژیهای تجدیدپذیر صورت گرفته است. نصب پنلهای خورشیدی در دانشکده کشاورزی جهت تولید 18 کیلو وات برق در محدوده چاه شماره 3 صورت گرفته است. این سیستم در زمان قطع برق می تواند برق خوابگاه های دختران و پسران را با روشن کردن چاه مربوطه تأمین نماید و همچنین می توان با روشن کردن چاه، 4 هکتار از اراضی را تحت آبیاری تحت فشار قرار داد. این اقدام هزینه برق مصرفی برای فعال بودن چاه ها را حذف می کند، و هر چاه 11 کیلوواتی به مدت 15 ساعت روشن است.

3- استفاده از توربین باد برای تولید قسمتی از برق دانشکده هنر و معماری (توربین ساخته شده در دانشکده هنر و معماری از نوع توربین افقی عمودی است. این توربین 4 پره دارد و تمام تجهیزات آن ساخته شده توسط گروه برق دانشگاه رازی است. این توربین نیازی به تکنولوژی خارجی نداشته و مهم­ترین قسمت ساخت آن ژنراتور می­باشد که قابل ساخت می­باشد. این توربین بادی از نوع ظرفیت پایین در حدود 5 کیلووات است.)

4- ساخت آبگرمکن خورشیدی برای تولید آب گرم مصرفی

 

 

 


شناسه : 1472093