310

اجرای طرح جمع آوری آب های سطحی در پردیس طاق بستان

با هدف مدیریت آب­ های سطحی و استفاده از روان ­آب­ ها، پروژه جمع­ آوری و بازچرخانی آب­ های سطحی در پردیس طاق بستان در حال اجرا است. پیش از این دو سپتیک جمع آوری آب در دانشگاه اجرا شده است و هم اکنون دو سپتیک به ظرفیت هر کدام 500 متر مکعب در پایین دانشکده برق و کامپیوتر و دانشکده اقتصاد و حسابداری درحال اجرا است.  

 

در این راستا حوضچه هایی در قسمت شرق دانشکده معماری در پایین محدوده آبخیز داری در حال ساخت است و آب های سطحی و رواناب ها در مسیر نهرهای ایجاد شده که با هدف زهکشی، جذب آب های سطحی و جلوگیری از فرسایش خاک به این حوضچه وارد می شود که به جهت زیبا سازی محیط نیز مورد استفاده قرار می گیرد. 

 

 

 

 

      

 

اجرای این پروژه می­تواند نیاز آبی مصارفی همچون فضای سبز را برطرف نماید و راه حلی برای رفع معضل تجمع آب در فصول بارندگی در قسمت پایین دست دانشگاه با توجه به بالا بودن شیب این منطقه باشد. روان­ آب­ ها به طور عمده در قسمت­ هایی که ساخت و ساز صورت گرفته است و زمین غیر قابل نفوذ گشته، ایجاد می ­شوند. می ­توان با جمع­ آوری این آب­ ها از پخش آن در سطح دانشگاه و تجمع در قسمت­ های پایینی ممانعت به عمل آورد و همچنین به منظور آبیاری فضای سبز استفاده کرد.

 

  


شناسه : 917075