487

آغاز کاشت نهال های بومی مثمر در ارتفاعات طاق بستان

نهضت سبز شدن کوه طاق‌بستان با کاشت نهال‌های بومی مثمر در ارتفاعات این منطقه آغاز شد. این برنامه با کاشت نهال در مسیر کوهنوردی ارتفاعات طاق بستان و به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، شهرداری منطقه ۷ و مشارکت شرکت صنایع سیمان غرب، سازمان های مردم نهاد، بسیج سازندگی، دفتر امور اجتماعی استانداری، بنیاد شهید، صدا و سیما و مرکز مدیریت سبز انجام شد.

 در گام اول این طرح و همزمان با میلاد امیرالمومنین علی(ع) و به یاد پدران، روز جمعه، هشتم اسفندماه تعداد ۳۱۳ نهال در ارتفاعات طاق بستان کاشته شد.

 بالغ بر پنج هزار کوهنورد در طول هفته از مسیر طاق بستان تردد می کنند که از این ظرفیت در ایجاد نهضت سبز کردن ارتفاعات طاق بستان، با هدف ارتقا زیبایی بصری و افزایش سرانه فضای سبز بهره گرفته شده است.

این طرح در سه مرحله در تاریخ هشتم اسفندماه به مناسبت میلاد امام علی علیه‌السلام، پانزدهم اسفند‌ماه به یاد بزرگان و جوانمردان کرمانشاه و 22 اسفندماه بیاد شهیدان سرافراز در مکان پارک کوهستان، شهدای گمنام کرمانشاه انجام می‌شود، این ایام بنا به مناسبت‌های فرخنده ماه رجب میلاد مولی‌الموحدین حضرت علی (علیه‌السلام)، عید مبعث، روز درختکاری و روز شهید انتخاب شده‌اند.

 

                


شناسه : 914915