453

«پویش ملی همکاشت، یک نهال، یک زندگی» در دانشگاه رازی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی، به مناسبت هفته منابع طبیعی «پویش ملی همکاشت، یک نهال، یک زندگی» ۱۵ اسفندماه ۱۳۹۹ با همکاری دانشگاه رازی و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با حضور استاندار کرمانشاه و جمعی از مسئولین استانی در پردیس طاقبستان دانشگاه برگزار و در این مراسم ۲۵۰ اصله نهال کاشته شد.

در این مراسم مهندس بازوند، استاندار کرمانشاه، اجرای طرح «همکاشت، یک نهال، یک زندگی» را اقدامی بسیار ارزشمند خواند و اظهار کرد: اسفند ماهی است که در آن بوی بهار، شادی و نشاط می آید و اجرای چنین طرحی می‌تواند باعث افزایش مضاعف این احساس بین مردم شود. امیدواریم اجرای این پویش به یک نماد در استان و کشور تبدیل شود.

استاندار کرمانشاه اظهار داشت: باتوجه به اهمیت موضوع درختکاری از همه دهیاران استان می‌خواهیم به همه روستائیان اعلام کنند تا هرکدام در مقابل منزل خود یک درخت کاشت کنند که اقدام خوبی است.

ایشان خواستار اختصاص محلی به عنوان یادمان کاشت درخت برای قربانیان کرونا در استان توسط اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان شد و افزود: طی یکسال اخیر حدود ۱۵۰۰ نفر از مردم استان قربانی بیماری کرونا شده‌اند که باید یادمانی برای آنها ساخته شود.

در ادامه، دکتر محمدابراهیم اعلمی‌آل‌آقا، رئیس دانشگاه رازی ضمن تبریک هفته منابع طبیعی و آرزوی سلامتی برای همگان طی سخنانی از  توسعه چشمگیر  فضای سبز دانشگاه در دو سال اخیر خبر داد و اظهار داشت: هر ساله ۱۰ هزار اصله نهال در دانشگاه رازی کاشته می شود.

ایشان با اشاره به افزایش فضای سبز دانشگاه از ۱۵ هکتار  به ۱۰۰ هکتار گفت: در سال ۱۳۹۲ تعداد ۱۵ هزار اصله نهال در این دانشگاه وجود داشت، اما اکنون این تعداد به ۱۲۰ هزار اصله نهال افزایش پیدا کرده است و در این مدت ۱۰۵ هزار اصله درخت کاشته شده است.

دکتر اعلمی‌آل‌آقا با تاکید بر اهتمام دانشگاه رازی نسبت به توسعه فضای گفت: هر ساله ۱۰ هزار اصله نهال در این دانشگاه کاشت می‌شود. از جهت آبیاری نیز تلاش کرده‌ایم تا این فرآیند با حفظ مسائل زیست محیطی به صورت سیستماتیک صورت بگیرد.

ایشان بر تداوم تلاش‌ها برای توسعه فضای سبز دانشگاه تاکید کرد و گفت: در آبیاری فضای سبز دانشگاه نیز برای صرفه‌جویی در منابع از روش بازیافت آب مصرفی استفاده شده  است.

در ادامه مهندس إنشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه بااشاره به آغاز هفته درختکاری، طی سخنانی اظهار داشت: در هفته درختکاری ۵۵۰ هزار اصله نهال توسط منابع طبیعی، همیاران، بهره برداران، سمن‌ها و.... در سطح استان کشت می‌شود.

ایشان از آغاز پروژه آبخیزداری در روستای بوژان به عنوان دورترین منطقه محروم استان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت: این اقدام به منظور جلوگیری از وقوع سیل، فرسایش و رسوبات خاک، حفظ آب و نفوذ آن به زمین انجام می‌گیرد.

 

                


شناسه : 914764